maandag 6 december 2010

Miempje maakt plannen voor zomerrokjes


Zojuist heb ik stof besteld bij de webwinkel van NoeKs. Best spannend, stof via het internet bestellen, zonder de kleuren 'live' gezien of stofkwaliteit gevoeld te hebben … Natuurlijk ben ik hebberig geworden van de mooie dingen die de dames op de andere naaiblogs gefabriekt hadden. En op de foto’s zagen hun rokjes er goed uit dus ik dacht: dat risico neem ik dan maar… Dus, de dames mochten een stofje uitzoeken voor een stolpplooirokje en ze kozen doelbewust, en snel, en de stofjes passen perfect bij hun verschillende types. Zo koos Jongste voor een cool patroontje in haar favoriete kleur:
Burble Burst Turqoise
Ontwerpster: Anna Maria Horner
Collectie "Innocent Crush"

En Oudste ontdekte een stofje waar ik al minstens 7 keer overheen gescrolled had maar dat inderdaad helemaal bij haar past in dat mooie oranje, met het lieve bloemetje met een onverwacht spannend lila accent:
Prairie Rose Fiesta
Ontwerpster: Denyse Schmidt
Collectie "Hope Valley"

Zelf wil ik een ZsaZsa plooirok gaan proberen en ik viel voor deze, vanwege de kleuren en de bolletjes (waarvan ik denk dat ze erg goed bij de plooitjes gaan passen):
Acorn Chain Pond
Ontwerper: Joel Dewberry
Collectie "Modern Meadow"

Eigenlijk was dat alles vooral de aanloop naar het uitzoeken van de stof voor de Ensaid rok-opdracht. Na rijp beraad, en met dank aan mee-denkende naaisters op en Ensaid forum, heb ik besloten voor het eenvoudiger a-lijn rokje te gaan. Maar er een stof voor kiezen was nog niet simpel. Het rokje heeft wat van een jeans-modelletje door de siernaden. Maar van de andere kant wil ik geen stoere stof maar een spannender motiefje in een dun katoentje. Met paspelband dus. Dus wat voor motiefje past daarbij, is de vraag? Eerst Jongste gevraagd mee te zoeken (maar die vond onverwacht ‘alles’ wel mooi terwijl ze doorgaans toch behoorlijk kritisch is) en ook DH was duidelijk niet heel betrokken bij het maken van een gewogen, doordachte en treffende keuze. Uiteindelijk kwamen we samen op deze uit:
Flower Fields Grass
Ontwerper: Joel Dewberry
Collectie "Modern Meadow"

Na 1,5 uur getekend en gemeten te hebben (en opnieuw geteld en gemeten) kwam ik tot de conclusie dat ik de onderdelen hiervoor makkelijk uit 1,5 meter stof zou moeten kunnen halen (van 110 cm breed). 
En toen heb ik de stof besteld. 
Slik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten