donderdag 2 december 2010

Miempje maakt nog wat ritsluitinglapjes en begint aan een rokje

Ik heb weer een Ensaid opdracht af, nog twee lapjes klaar voor in de klapper: een blinde rits, en een ritssluiting met aan 1 kant een naadje, die volgens de Jongste op een gulp lijkt. Jongste wil namelijk altijd graag testen of die lapjes ook daadwerkelijk werken, of die ritsen ook netjes open en dicht kunnen. Tuurlijk kunnen ze dat...

In dezelfde les heeft een collega Modinette-studente mijn maten opgemeten voor een rok. Vanmiddag ben ik aan de slag gegaan met het tekenen. Ik twijfel nog tussen twee modelletjes. Op de website van Noeks heb ik een aantal stofjes gezien die leuk lijken voor een zomerrok. Daarbij wil ik in elk geval een iets verlaagde taille, bovenaan geen rokband/boord maar een brede aansluitende strook (tot op heuphoogte ongeveer) en het ding moet ongeveer tot op kniehoogte komen. En als het effe kan wil ik een paspelbandje onderaan die brede strook, om het patroontje te breken.
Alleen...
ga ik voor een simpele gerende a-lijn, met als versiering twee (dubbelgestikte, platte) naden, of toch voor wijder vallend model met een stuk of wat stolpplooitjes?
Ik heb veilig besloten om nu allebei de varianten te tekenen en de beslissing nog even uit te stellen...

Mijn juf waarschuwde nog het geval niet te ingewikkeld te maken en dat een simpel rokje voor het examen voldoende is, maar ik wil eigenlijk wel graag een exemplaar fabrieken dat ik daarna ook nog wil dragen... het wordt per slot van rekening mijn eerste zelfgetekende en zelfgemaakte kledingstuk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten