dinsdag 21 december 2010

Miempje maakt een gordijn voor de kipjes

Ik weet het, de kippen kunnen best tegen kou. Toch vind ik ze wat sneu, zeker nu met al die sneeuw er weinig te scharrelen valt... En dat hok, hoe mooi en stevig we het ook gemaakt hebben, lijkt me zo KOUD 's nachts! Tuurlijk, het schuifje voor het inloopdeurtje (uitloopdeurtje?) gaat 's nachts dicht, maar soms zijn we pas laat thuis van het werk terwijl de dames 's winters vaak al om half  5 op stok gaan. Dus heb ik snel een stukje dunne jeans (voor het gewicht) aan een stukje fleece (voor de warmte) gezet, met de kartelschaar stripjes geknipt, en dat met drie punaise voor het deurtje gehangen: tádáaa... instant koude-gordijn voor het kippenhok. En nu maar hopen dat ze snappen dat ze er gewoon doorheen kunnen. Ik heb de strips een beetje open geduwd, zodat ze kunnen zien dat het niet afgesloten is...
p.s. ze hebben het overigens best naar hun zin bij ons, blijkbaar, ze leggen nog steeds eitjes, winter of niet!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten