zondag 14 november 2010

Miempje maakt chili

Elke dag bloggen gaat me niet lukken, dat blijkt al...

Het weekend is alweer bijna voorbij. Ik heb massa's was gedraaid en gevouwen, DH heeft een nieuwe lamp boven de eettafel gehangen en de verlichting in de serre gefatsoeneerd, het ziet er nu weer mooi uit.
En we zien weer wat we op ons bordje hebben, dat scheelt ook...

Met alle geklus was er niet veel tijd voor koken: 1x chinees gehaald en daar 2x van gegeten; vanavond een snel mexicaans recept uit de nieuwste Allerhande gemaakt. Met wat aanpassingen, dat wel. Uiteraard werd het rundergehakt vervangen door vega gehakt. I.p.v. chilibonen gebruikte ik gewone bruine, aangezien de meiden niet zo van pittig houden. Toen ik de zak wokgroente in handen had vond ik de inhoud wel héél triest uitzien, dus ik heb ff gekeken wat de samenstelling was en deze in het recept vervangen door 2 rode puntpaprika's, een ui, een half potje (biologische) maïs en een paar handjes (biologische) sperziebonen uit de diepvries. Bij het bakken van groente en gehakt er flink wat mexicaanse kruiden doorheen geroerd (gemalen korianderzaad, korianderblad, paprikapoeder en gemalen komijnzaad). De nachos en de kaas zijn al aardig zout dus door de chili heb ik verder geen zout gedaan. Het eindresultaat was zo lekker en snel klaar, die ga ik vaker op het menu zetten!

Tijd voor een foto had ik ook niet dus ik leen die van Appie...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten