woensdag 19 september 2012

Miempje maakt zich druk (maar gelukkig om niets, bleek later)

Gisteren was er nog even 'lichte' paniek in huize Miemp.

Normaal begint de dag voor mij altijd vrij vroeg, zo rond half 6, als katertje Dave het tijd vindt om op te staan. Dan gaat hij nl. in mijn hals liggen, luidruchtig snorren, en als dat niet genoeg is om mij wakker te krijgen bewerkt hij mijn huid met zijn nagels.

Gisterochtend: niets van dat alles.
Hij was er niet voor zijn brokjes, hij kwam niet aanrennen toen we hem riepen, en dat is echt heel atypisch voor hem. Lang verhaal kort, in de namiddag was hij nog altijd weg.
Slik.
Herinneringen aan vorig jaar augustus drongen zich op.

Overal gezocht, in de tuin gelopen en hem geroepen. Wel nog een andere, nieuwe tijdelijke tuinbewoner ontdekt die lekker zat te smikkelen van een stukje brood dat de kippen hadden laten liggen:
Briefjes opgehangen in de buurt, en hem op de Amivedi-site, en op Facebook en Twitter gepost als vermist. En toen: afwachten.

Natuurlijk weet ik wel dat katertjes van een bepaalde leeftijd wat langer weg kunnen blijven... maar op de een of andere manier past dat niet bij dit beest. Dacht ik...
...Want 's avonds om half 10 kwam hij doodleuk binnenlopen, alsof er niets aan de hand was, en het doodnormaal is om voor bijna 24 uur te verdwijnen... Hij rook erg muf, naar rottend hout, wat doet vermoeden dat hij 'gewoon' een dagje in iemands schuur opgesloten heeft gezeten.
Drie keer raden wie er voorlopig huisarrest heeft!!!!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten