zondag 30 september 2012

Miempje maakt een asymmetrische rok

De meiden zijn vandaag naar Walibi, verlaat feestje van een vriendinnetje die jarig is geweest.
(Reminder: moet zelf ook nog steeds feestje regelen voor Oudste!!)
Een goed moment om te beginnen aan de examenrok.

Ik had bedacht dat het leuker zou zijn om wat ingewikkeldere kledingstukken te maken dan voor Modinette. Dus geen recht rokje deze keer, maar een aymmetrische rok voor het Costumière-examen. Met plooien en ingezette stukjes om het nog meer bohémien uit te laten zien. Leuk gepuzzel om te tekenen en om de stoflegging uit te werken op papier. Maar aangezien je de stof hier nergens dubbel gebruikt heb je dus wel de ruimte nodig voor de echte stoflegging... Vandaar dat ik dacht: rust in huis, vandaag, ik ga die rok uit de stof halen!
Uiteraard kreeg ik daar al snel hulp bij...
Ik moet eerlijk zeggen: ik had me meer voorgesteld van deze rok. De Liberty-katoen vond ik erg mooi en ik had een lekker zomerse fladderrok in mijn hoofd bij de combinatie van dit model en deze stof. Maar nu ik de stukken in elkaar aan het rijgen ben valt het resultaat me een beetje tegen. Door het patroontje valt het aparte model toch wat in het niet. Misschien wordt dat nog beter, het is nu immers nog maar ingeregen en onafgewerkt. In elk geval, toen mijn hulpje weer kwam opdagen om te vertellen dat het volgens hem toch echt nu etenstijd was, vond ik het inderdaad ook genoeg geweest voor vandaag.
Als je op bovenstaande foto klikt om hem te vergroten kun je het model zien zoals het bedoeld was... ben benieuwd of het eindresultaat er toch nog een beetje op gaat lijken. We zullen het zien!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten