donderdag 20 september 2012

Miempje maakt brownies

Laatst heb ik mijzelf het boek 'Puur plantaardig' cadeau gedaan. Daar hoort een toelichting bij...
Ik kook al ruim 20 jaar vegetarisch. Van sommige vleesgerechten die ik in mijn vorige leven als carnivoor lekker vond verzon ik een alternatieve variant. Daarnaast leerde ik een heleboel andere, voor mij nieuwe gerechten koken. Maar hoewel we proberen om dierlijke producten te vermijden waar het kan (en met al die fantastische vlees- en leer-vervangers van tegenwoordig is dat helemaal een eitje) lukt het ons toch nog steeds niet om all-the-way te gaan... Zo makkelijk als het was om vlees en vis van het menu te schrappen, zo moeilijk vinden we om het van kaas af te blijven...

En dat is toch echt wat ik een paar dagen per week zou willen. Minder dierlijk vet, en eens wat dichter in de buurt van de ADH groenten en fruit komen...
Affijn, eentje van het lijstje Goede Voornemens.
Vandaar dus, dat boek.
Voor inspiratie, voor nieuwe makkelijke maar 100% plantaardige gerechten.

Ik heb er al een recept uit geprobeerd. Niet echt in de categorie 'gezond', maar wel ontzettend lekker. Mijn eerste poging tot deze puur plantaardige brownie's lukte boven verwachting: ze smaken perfect chocolatig, zijn lekker smeuïg, gewoon helemaal goed. Ik heb gelijk een dubbele portie gemaakt en door de helft walnoten gedaan. 30 brownies, dat zijn er wel heel veel.
Maar dat gaat wel op...;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten