maandag 20 juni 2011

Miempje maakt korte metten....

...met de achterstand thuis...
De laatste tijd is er door tijdgebrek nogal wat bij ingeschoten. Tja, dat krijg je ervan als je zo eigenwijs bent (naast kinderen, huishouden en baan) persé na een dik half jaar je examen al te willen doen, ha.

Met het examen nu achter de rug en het diploma op zak is er weer tijd voor andere zaken.
Dus, afgelopen weekend heb ik voor de afwisseling wat ...naaiwerk gedaan.
Er lagen twee jurkjes te wachten om van een maatje S getransformeerd te worden in maat 128 respectievelijk 140. Dat is het gevolg van de combinatie uitverkoop bij boetiek Lemon, en twee dochters vol vertrouwen in moeders naaikunsten...
Ook lag er een stapeltje zomerbroeken van DH die ingenomen moesten worden. Na een jaar sportschool, fietsen en squashen bleken deze veel te ruim: bij eentje heb ik de band zelfs 11 (!!!) centimeter smaller gemaakt.

En zo lag er ook nog steeds de stof die ik ooit bij Noeks bestelde om voor mezelf een zomerrokje te maken. De laatste tijd zag ik bij Vlaamse naaiblogjes de tip voorbij komen om rokjes te simplificeren door de rits te laten... en de rok over je hoofd aan te trekken! Dus, tadaaa, snel rokje erbij. Paspelbandje er tussen, verstevigd beleg er in, zoomlijn van de examenrok overgenomen (ik heb thuis niet zo'n handig poederspuitding om de rokhoogte aan te geven...). En het past, zit, leuk voor erbij voor de vakantie:

Kortom, het achterstallig verstel- en naaiwerk is weggewerkt.
Volgende stap, achterstallig huishoudwerk...

2 opmerkingen:

  1. Super leuk rokje! Mooi stofje!
    Ik maakte deze ook maar wel met rits...

    ps: leuke blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Katja,
    welkom op mijn blogje, en bedankt voor je leuke reactie! Voor het Ensaid-examen heb ik een vergelijkbaar rokje gemaakt, ook met rits, moet ik nog een foto van maken... Het leek me gewoon leuk om het uit te proberen en: het werkt dus! Hoewel ik moet toegeven dat omkleden een stukkie minder snel gaat zo :-)
    groetjes....

    BeantwoordenVerwijderen