dinsdag 21 juni 2011

Miempje maakt het huis schoon

Laatst stuurde DH mij een link naar een webpagina.
Nu komt dat op zich wel vaker voor.
Deze was echter een direct gevolg van gemopper van mijn kant...

Zo gemiddeld een keer per maand (vul zelf maar in) kijk ik thuis om mij heen om tot de conclusie te komen dat ik samenwoon met een stelletje viespeukjes. Dochters die de vloer als handige opruimplek zien, en niet snappen waarom ik daar anders over denk. En de kaboutertjes zijn waarschijnlijk door dit kabinet ook al als linkse hobby wegbezuinigd, want die komen helaas niet 's nachts voor mij opruimen en schoonmaken...
 Met snel stijgend adrenaline en even snel dalend humeur maak ik mij dan flink kwaad om een paar uur later te eindigen met een (relatief) schoon huis. En, als ik pech heb en tijdens die toestand ontplof en mijn ongenoegen over de situatie uit, heb ik naast een schoon huis ook een verpest humeur veroorzaakt bij ons alle vier....
Na zo'n ontploffing kreeg ik dus deze link gestuurd: How to clean your house in 20 minutes a day for 30 days.

Uitgangspunt van de tekst is dat je het huishouden in kleine 'hapklare brokjes' opdeelt en elke dag een stukje doet. Op die manier ben je niet (zoals ik momenteel...) elk weekend een hele dag kwijt om het puin van de afgelopen week te ruimen.

Ik vond het erg interessant leesmateriaal. Alleen al te lezen dat ik niet de enige ben waar de zaken zo lopen lucht al op...
In het verleden heb ik wel al meer geprobeerd op dat gebied, verschillende pogingen gedaan om de huishoudklusjes te organiseren, maar helaas nooit met veel - dan wel langdurig - resultaat. En op de een of andere manier klinkt deze methode haalbaar...?
Hoewel ik denk dat je met een huishouden van vier aan 20 minuten per dag bepaald niet genoeg hebt. Misschien als je koken en vaat niet meetelt. Ook elke dag een beetje was draaien vind ik niet zo slim aangezien het milieu- en vuiltechnisch beter is volle machines te draaien... maar verder wil ik het best een kans geven.

Dusssss, ik ga het 30-dagen lijstje vertalen naar ons huis en onze zooi, ga het een tijdje proberen, en we zullen zien of het werkt...?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten