woensdag 2 maart 2011

Miempje maakt lijstjes (deel 3)

Ik had grote plannen om binnen drie (nou vooruit, 4 à 5) weken een hele waslijst dingen af te hebben.
We zijn inmiddels al bijna vier weken verder, dus even een tussenstandje:
  • het derde en laatste halsje is af;
  • het smocklapje is af;
  • de werkjes die af zijn, zijn netjes in de ordner opgeborgen dus deze is ook af;
  • short voor DH is getekend, genaaid, model gecorrigeerd waar patroon door verkeerd opmeten fout bleek en in gebruik genomen dus: af
  • de rok-voor-het-Modinette-examen zou ik 1:1 schaal tekenen en dat is gebeurd, sterker nog ik heb ook als stofgelegd/doorgeslagen/geknipt. Alleen nog in elkaar zetten. Maar kwa taak op de vorigeToDolijst: af;
  • de laatste tekenlessen  - nou… ik hoef niet meer alles;
  • het lapje met de ingezette hoek  - moet ik nog;
  • stof watteren voor de (examen-)ovenwant – poging gewaagd, ging nog niet super, transport van de naaimachine kan het niet aan... ben benieuwd wat de naaijuf daarvan zegt?;
  • maar het bijpassend schort is getekend en genaaid (dus: af);
  • het rokje van de blauwe bolletjes stof – moet nog;
  • voor mijzelf die ene jurk wijder, en dat ene shirt smaller, maken – moet nog;
  • eigenlijk ook nog: het zwarte Viola-vestje eindelijk eens afbreien… - moet nog
Zes van de twaalf, toch geen gekke score... nu de rest nog. En er zijn er weer drie nieuwe bijgekomen ook:
  • dat leuke overslagrokje van ’t Zand natekenen en naaien uit die lap rood-ecru batikstof die ik nog bleek te hebben;
  • voor die leuke tricot coupon die ik laatst kocht een tuniek tekenen en die ff in elkaar zetten op de locker;
  • en goeie foto's maken van alle werkjes uit de klapper om hier op het blog op de Ensaid pagina te posten...

    Geen opmerkingen:

    Een reactie posten