dinsdag 14 januari 2014

Miempje maakt rauwkost

In het bio-pakket van deze week zit een mix van diverse soorten bietjes. Tja. Ik houd wel van ingemaakte rode bietjes, maar thuis ben ik daarmee de enige. Voor deze bieten had ik dan ook andere plannen, in de vorm van rauwkost, salades en sapjes.

Gisteravond heb ik een eerste poging gewaagd: de fijnste rasp in de Magimix en daarop 1 (rauw) geel bietje, 1 appeltje en twee worteltjes geraspt.
Van rauwe bietjes wordt gezegd dat ze een 'aardse' smaak hebben. Hmmm, ja inderdaad.... alsof ik het ongewassen uit de moestuin in mijn mond heb gestopt, dacht ik. Kwa smaak dan in elk geval.
Beetje citroensap er overheen gedruppeld, twee eetlepels walnotenolie en een klein handje walnoten eroverheen gedaan en in de koelkast gezet voor de lunch van vandaag.

Ik was dus voorbereid op de 'gronderige' smaak maar werd plezierig verrast: de nacht in de koelkast met het citroensap en de olie hadden mijn creatie omgetoverd tot een heel lekker sappig, licht zoetig, walnotig rauwkost-slaatje.
He-le-maal niet verkeerd en voor herhaling vatbaar. :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten