dinsdag 23 oktober 2012

Miempje maakt nog meer vingerloze handschoenen

En als het breivirus me eenmaal weer te pakken heeft...

Mijn eigen vingerloze handschoentjes ben ik jammer genoeg vorig jaar ergens kwijt geraakt. En omdat ik toch nog die ene knot zwarte sokkenwol had liggen, en het Fetching patroontje zo lekker snel wegbreit, was het snel rond: gauw de sokkenwol tot bolletjes van gelijke lengte/gewicht gedraaid, zodat ik dubbeldraads kon breien voor een chunky effect. En dan wel vier bolletjes, i.p.v. twee, zodat ik meteen zou weten of ik het zou redden met de hoeveelheid wol die ik ter beschikking had... Want als de eerste handschoen groter was dan de eerste twee bolletjes garen lang waren, tja dan hield het op.

Snel opgezet, en gelukkig bleek de hoeveelheid garen net voldoende, dus na 8 uur doorbreien kon ik ook de kou in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten