dinsdag 10 september 2013

Miempje gaat weer beginnen...

De zomer is voorbij... Nog niet echt, natuurlijk, maar de scholen zijn weer begonnen en deze week deed alvast onvervalst herfstweer zijn intrede.

Daarmee is ook mijn tuinseizoen officieel over. Hoewel, als ik eerlijk ben en diep in mijn hartje kijk, was dat vóór de zomervakantie al het geval... Want bij mij is het elk jaar hetzelfde liedje: fanatiek aan het zaaien vanaf februari, genieten van alles dat opkomt en groeit, liefdevol in de tuin zetten...
En vervolgens de boel de boel laten.
Omdat de boel, eenmaal buiten, zo rap door de jungle die onze tuin is wordt opgeslokt dat ik het niet bijgehouden krijg (= het slappe excuus van deze luie tuinier).

Zo werd de sla-bak verwoest door de, net 1 uurtje uit hun eigen tuin ontsnapte, kipjes. De verleiding van die jonge sla plantjes was te groot. De bak met paprikaplantjes werd in 1 nacht helemaal opgegeten door slakken.
Toen had ik het weer gehad, voor dit jaar, en heb het er verder bij gelaten...
Ondanks dat hebben we toch wel wat opbrengst gehad: de kruiden waren de hele zomer door prima en de tomaten doen het dit jaar zelfs erg goed, ondanks dat ze er behoorlijk verwaarloosd bij staan. Ook heb ik twee pompoentjes gespot. De druif hangt alweer vol met blauwe trosjes, die we aankomend weekend tot sap gaan verwerken, en ook de appelboom hangt lekker vol.
Wat bij ons ook groeide sinds de zomervakantie is de beestenboel:
Dat verhaal begint al in januari. Toen hebben we onze lieve Wookie moeten laten inslapen. Het was niet zo onverwacht als destijds met Miempje: Wookie was altijd een sterke, gezonde beer van een kat. Helaas werd hij eind vorig jaar ziek, en ging hard achteruit...
Daarna was het, ondanks de aanwezigheid van Sam en Dave, raar rustig in huis.
Een oude buurkat beviel dat prima en trok bij ons in. Daar waren wij het zelf niet helemaal mee eens... met uitzondering van Oudste, die het helemaal geweldig vond. Toen deze kat verhuisde was Oudste dan ook erg verdrietig...
Dus beloofden we dat er weer een kitten bij mocht, ter compensatie (en omdat we drie katten toch ook wel erg gezellig vonden). DH ging met de dames naar het dierenasiel. Daar bleek het bijzonder moeilijk om er samen eentje te kiezen... zodat nu de dames Bellatrix en Narcissa bij ons zijn ingetrokken! Vier asielzoekertjes in huis, gezellig!!!
Ze doen af en toe aan Miempje en Wookie denken... als ze opgerold liggen te slapen zols Cissy hier, of als Bella - zoals Miempje vroeger - spontaan uit een glas begint te drinken...
Sam vond het van het begin af prima, maar Dave is nog niet overtuigd. Het lijkt nu wat beter te gaan, maar hij heeft de eerste weken vooral heel veel buiten doorgebracht. Gelukkig hield Sam hem gezelschap.
..En ook voor Ensaid is de zomer over, we zijn weer van start gegaan en ik ben begonnen met de nieuwe module: Tailleuse.
Voor dit onderdeel is minder naaiwerk gevraagd, maar er moet vooral veel getekend en in papier uitgewerkt worden. De modellen worden uiteraard weer een stukje lastiger, ik ben benieuwd! Ik zal binnenkort ook de portfolio bijwerken, foto's van de resterende werkjes voor Costumière toevoegen.
Kortom: Miempje gaat weer dingen maken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten